tankar om problem

som människa behöver man falla ner i sämre perioder för att kunna uppskatta
det bra i livet.  tänk om vi bara skulle gå igenom bra saker, och en dag skulle
få hamna i skiten, skulle vi klara oss då? ibland är jag glad att jag hade en
svår uppväxt, jag lärde mig gå igenom det svåra, fast det var nog alldeles en
för svår uppväxt just då, när jag var så liten. skiten var ganska extrem.
samtidigt så önskar jag att jag fick en bättre uppväxt utan några problem.
men problem hör till, livet är som en hinderbana och för att komma mot målet
så behöver vi klättra och ta oss över alla hinder som vi möter på vägen.
och eftersom min uppväxt var ganska extrem så gör jag verkligen allt för mina
syskon för att dom inte ska behöva gå igenom samma sak som jag gjort.
jag har pratat med människor, som haft världens lättaste uppväxt utan problem
och när dom kommit till skiten, som jag själv tycker är en liten sak, men eftersom
dom inte träffat på något förr så är den saken jättestor för dom. dom säger att
livet inte funkar, pratar om självmord osv. problem hör till livet, och det är något
alla behöver träffa ganska tidigt i livet för att kunna klara sig riktigt bra!


Kommentarer
Postat av: sanra

du och jag älskling, jag vet hur du har haft det och du vet hur jag har haft det.. Endå står vi här idag, starka som bara den så länge vi har varandra. Du är min stjärna sandra. Jag älskar dig!

2009-10-25 @ 21:09:28
URL: http://sanraandersson.bloggplatsen.se/
Postat av: vitriasaderg.devote.se

jag har inte haft någon bra uppväxt heller, tror snäppet värre än din men inte är det många gånger jag klagar på det längre. man måste lära sig leva med det.

2009-10-25 @ 23:19:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0