att säga att du förstår nån..

"...jag förstår dig, hur du känner"


asså, är inte de den värsta meningen man kan höra? Jag tycker verkligen inte om den, och har slutat med att säga så när man pratar med någon.. Som yngre när man pratade med någon som hade problem eller nått så var det den klassiska meningen när någon berättat nånting som inte är så bra.. Ärligt, man kan aldrig förstå hur en person känner, aldrig!! Ni kanske verkligen inte tycker som mig, men det här är mina tankar. Men hur väl en person än berättar, så kommer du aldrig förstå. Jag tror man får en inblick, kanske en bra sådan men en känsla går aldrig att få precis lika för olika människor.. Speciellt när det handlar om värre saker - kanske misshandel, våldtäckter, döshot.. Ja, listan är lång. Även om man själv varit med om samma sak, så hur ska man veta hur personen kände?.. Man upplever samma sak, men känslan kan vara så otroligt olikt.. Så att jag förstår dig, förstår precis hur du känner är en mening som inte borde få finnas!! Tänk på vad ni säger ♥♥


Kommentarer
Postat av: mwalde.

jag håller med, förstår precis hur du känner!!

2010-04-13 @ 17:25:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0