Om mordet i Västerås.. mina åsikter

...mina åsikter om mordet i Västerås



Att en 16-åring tjej vid namn Beatrice mördades i Västerås den fjärde maj 2010 är ingenting som är hemligt. Av vad jag hört och läst så har det handlat om att hon var gravid, att det var nånting som spårade ut när som satt och skulle prata. Jag vill verkligen säga att jag vet inte sanningen, vem kommer någonsin få reda på hur allting egentligen gick till?


En sak som är säker är att jag tycker verkligen att det är hemskt att sånt här ska få hända och jag hoppas alla är medvetna om att det inte är första gången något sånt hemskt händer.. Jag skänker tankar till hennes närmaste och anhöriga, jag tycker folk i hennes omgivningen gör det jätte bra för att gå igenom en sån sak för att en närstående dött är inte det lättaste och för kunna klara det så är det många faser att gå igenom och det tar tid!


Det finns ingen ursäkt till varför man tar en människas liv, ingenting kan återställa det fina som jorden förlorat genom en dum förklaring. Men i detta inlägg vill jag samtidigt säga att det Media gör är fel! Samma sak som med flickorna som våldtogs i Bjästa. Det Media gör är skadligt för personerna som begått brott. Okej, ni tänker inte bra saker nu men låt mig komma till saken. Jag menar inte att pojken i detta fall inte gjort något fel för det har han, stort jävla fel! Men, ska man inte vara stolt över han för att han gick till polisen och erkände det han gjort, det gjorde han för att han insåg att han gjort fel!! Hade han inte gjort det så hade han nog inte erkänt i något förhör som blivit av eftersom han endå var misstänkt.. Men vad gör Media egentligen? Jo, dom ger ut personuppgifter om dessa brottslingar men de har ingen respekt alls för dom förstår inte att brottsmänniskorna får hotbrev och genom det kan få men för livet. Det får Beatrice anhöriga också, jag vill inte att någon ska ta mig på fel sätt nu som att jag säger att Pojken gjort något rätt och inte bör lida, han gjorde riktigt fel och spelade på någon annans liv. Och de som skickar hotbreven och hänger ut pojken är inte bättre på något sätt, ni tar inte en människas liv fysiskt men tänk på att det kan skada han så hårt och tillslut tappar han livet psykist, genom detta kan det gå att han tar sitt egna liv, eller att någon utomstående dödar han för de han gjort. Är vi andra mycket bättre när vi trycker ner folk, han har nog insett sitt brott och det kanske var därför han erkände. Han gjorde fel, Media gör fel, VI gör fel genom att hålla på som vi gör! Men däremot tycker jag han bör få ett staff som han förtjänar genom rätten och de lagar som faktiskt finns i Sverige och finns för att följas.


Jag står inte alls på hans sida om ni tar det så! Jag hoppas inte ni gör det men jag vill folk ska inse att vi gör alla undermedvetna fel när vi gör som vi faktiskt gör.

Åter igen, styrketankar till Beatrices anhöriga och närmaste vänner. Jag förstår inte varför sånt här händer, helt ofattbart.




Kommentarer
Postat av: Peter

Hade det inte varit för den "underbara" mångkulturen hade Beatrice och många andra varit i livet idag. Vi måste sluta ta in massa folk till Sverige som inte har här att göra.



Den 29 maj har Svenskarnas parti en demonstration i Västerås för att ta avstånd från det mångkulturella våldet och även om jag aldrig varit med på någonting sånt innan ska jag det nu. Nu får det vara nog!



(http://www.svenskarnasparti.se/2010/05/07/manifestation-arrangeras-i-vasteras-mot-det-mangkulturella-valdet/)

2010-05-07 @ 22:57:50
URL: http://www.svenskarnasparti.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0