-

Och min mamma bara gapar på mig, jag vet att hon älskar mig innerst inne men jag har så jävla svårt att tro det ibland.. Jag råkar alltid göra saker fell, ibland kan det vara mitt fel även fast det inte är det egentligen men bara för att jag är det äldsta barnet som bor hemma så är det sällan det är mina småsyskon som gör fel, enligt mina föräldrar. Ibland får jag så mycket skit att jag vill verkligen sjunka till botten och sedan kommer det fram att det endå var mina mindre syskon fast hon ska fortsätta gnälla och hitta fel på mig endå. Okej, ni ska veta att jag skriver dethär för att jag är jättesur, har världens pms och det gör inte saken bättre att min mamma hittar fel efter fel.. Alla föräldrar är inte felfria, det är absolut inte jag heller men jag tror knappast jag är den enda som tycker det är svårt med barn-förälder relationer. Jag älskar min mamma hur mycket som helst, det här inlägget är inget som ska trycka ner nån eller vara en text om att jag hatar henne för det gör jag absolut inte. Hon har sina dåliga dagar, jag har mina dåliga dagar men alltid, alltid lyckas våra dagar krocka med varann och det gör att vi nästan ser på varandra med mördarblicken och har världens sämsta attityd mot varandra. Vi kan inte ens fråga en lätt fråga utan att få ett himla dåligt svar med sämsta attityden tillbaka, det är sjukt..

Men när min pappa är hemma så är allting däremot så mycket lättare. Vissa barn är mammas barn, nästan alla som jag känner är det. Men jag är pappas flicka, har alltid varit och kommer alltid vara. Jag kanske pratar mer med mamma ( när hon är på bra humör ) om tjejsaker, saker om livet. Men till pappa finns endå ett band, men världens bästa humor, med kärlek till max och han förgyller mina dagar när han är hemma. När jag och mamma har det som vi har det, som oftast är när pappa inte är hemma så önskar jag mer än allt att han vore hemma, för han förstår mig. Han är inte sån som reagerar på saker på sätt som mamma gör. Men somsagt, jag älskar mina föräldrar men alla har sina sämre egenskaper..
Som nu, hon gapade nyss över att varken jag eller Jens plockat i disken i diskmaskinen, men det var ju det att vi var lata och inte orkade plocka ur, alla har väll sina såna dagar också? Jag vet att mamma också har det, eftersom den inte blivit urplockad sen igår iallafall, nån kunde väll plockat ur den då? Nejnejnej, men när vi inte gör det då är det dags för gapkäften.. Ursäkta, jag orkar inte längre



världens bästa gåva, världens bästa pappa. Jag älskar dig mer än allt annat på jorden

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0