politik låter bra, men samtidigt jävligt dumt

Idag så satt vi och kollade på en valdebatt live, som var på skolan mellan 8 olika partier. Jag är inte ens gjord för politik, inte riktigt min grej men det var grymt! Så grymt att vi t.o.m sa åt folk att knipa igen för dom satt bakom oss och surrade massa skit. Det bästa med allt var nog att Sverige demokraterna var där, har både bra och dåliga uppfattningar om dom, men saken är den att jag & maria har fördjupning om det partiet.

Politik är ärligt skittråkigt och helt ointressant. Har fortfarande inte fattat riktigt vad alla står för, dom ska väll lägga ner pengar och hela grejen på det viktigaste, fast dom prioriterar lite fel tycker jag. Alliansen satt där, på sina stolar och pratade på, det lät underbart i mina öron. Allting lät bra fast jag tror inte det stämmer heller, så är det med det mesta. Röd-Gröna lät också ganska bra, förutom Miljöpartiet som surrade i nattmössan. Frågan är ju om han ens visste vad han pratade om, visste han vilket parti han tillhörde? Och vet ni, Sverige demokraterna lät faktiskt bra, tror många fått deras parti om bakfoten och det kan t.o.m jag ha fått. Visst vet folk också, men jag tror inte, och hoppas inte det är som folk tror. Sen har väll alla partier en baktanke med vad dom tänker göra åt hela sveriges problem medans dom sitter och har makten. Imorgon är det skolval också, jag vet inte alls vad jag ska rösta på. Allting låter bra samtidigt som det låter jävligt dumt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0