när du är vilsen i en vinternatt igen - kom ihåg mig då

Från mig själv, för några dagar sen som jag troligen kommer gå tillbaka till senare om jag inte lyckas ta mig till mållinjen.

En tjej, som försöker klara skolan och få till G iallafall. Eller ja, G har jag ju men sätter mig med uppgifterna kvällen innan det är deadline. Som bara sitter vid datorn den större delen av dagarna eller ligger i sängen där det står en godisskål eller chipsskål bredvid. Hon längtar till helgen.. Varför? Alkohol. Att få dricka, umgås med folk. En tjej som inte gör annat än att dricka på helgerna. Hon, som röker för att hon hamnade i ett beroende efter nått år, hon föll från början med i grupptryckert. Tjejen som försöker vara familjens prinsessa, men gör misstag efter misstag och lyckas bara ibland.

 

Från mig själv, just nu påvägen mot mållinjen.

Idag är jag en tjej som är villig att satsa stenhårt på ett rökfritt och träningsrikt liv. Inte bara träna och vara rökfri, utan att även äta mer nyttigt för att slå de flesta flugorna i en smäll. Försöker undvika datorn så mycket som möjligt, nu blir det väll inte riktigt så men inte samma behov som förut. Jag sköter skolan bra, mycket bättre än förut och går in djupt i uppgifter och satsar verkligen på mer än G och har lyckats hittills. Jag tränar så ofta jag kan, både gym och pass. Änsålänge så älskar jag det. Jag känner sug, jag känner längtan. Idag, tog jag förhoppningsvis min sista cigg. Jag ska försöka sluta, jag hoppas verkligen att jag ska klara det. Jag står upp för min familj, mycket av alkoholen har gjort mina misstag så jag hoppas att de ska bli färre.

 

 

Ska berätta sedan vad jag ändrat på..

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0