tankar som snurrar i största allmänhet - tjocka personer

Jag blir irriterad när jag läser om dethär, inlägget i hans blogg är ännu värre.



För hur fan kan man påstå att en tjock person ska betala mer i skatt, för att den kostar mer för samhället. Enligt mig, så måste personen ifråga som påstår det lida av en grov hjärnskada! Jag är smal, ja. Har aldrig tänkt tanken på att gå ner så borde jag egentligen bry mig om att dom ska göra något sånthär mot tjocka?  Ja, för jag har sympati med dessa personer. Varför bara just dessa personer, varför tänker man inte på vad missbrukare & rökare kostar för sjukvården. Själv tror jag på större summor inom den delen än vad tjocka kostar samhället.
.
.
Personer som kan säga att denna skatt är rätt, ska bara vara de personer som är så himla perfekta och inte kostar samhället en krona. Alltså ingen person. Det är respektlöst, just för att dessa personer förhoppningsvis inte är tjocka så är det rätt, men tänk nästa gång innan ni förnedrar personer så otroligt hårt. Tänk, på hur hårt det kan ta på en persons psyke. Hur dåligt en person kan må utav detta kränkande. Har det någonsin varit så fel att sätta sig in i en annans sitaution. Troligen finns de anledningar till det mesta, en tjock person tänker nog aldrig att hon/han är tjock för att kosta samhället pengar..
.
.
Som jag sa, personer som har rätten att påstå sånthär finns inte.
Ingen är perfekt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0