Mörby centrum från svart till vitt.

Tänk er ett gnekande ljud. Som håller igång hela tiden. Och det enda ni hör i huvudet är " Rinkeby Norra. " Så har min kväll sett ut, i dryga 15-20 minuter. Jag försökte ta mig hem, och nej - vi bor inte i Rinkeby! Men dom har en busshållsplats som är lämplig att byta på från mitt jobb och hem. Skitsamma.

Sen insåg jag att bussen åkte förbi där jag skulle av. Så jag kom till Mörby centrum och då tänkte jag
1. jag gillar inte Mörby centrum.
2. jag hatar Mörby centrum.
3. jag ska bränna ner skiten en vacker dag!


Just för att när jag hamnar där blir allt bara fel. Även när andra ska visa mig vägen genom Mörby centrum så hittar ingen. Så jag har lyckats komma fel till jobbet och allting. Men jag hittade rätt buss påengång så alla dåliga tankar försvann och jag började tycka om Mörby och insåg att om man åker dit kan man åka överallt. Jaja, jag har tagit mig hem och helt utan problem! Jag kom ju rätt, utan att vandra fel. Bara en busshållsplats fel men det var ju rätt också. Nu är jag värd en natt med sömn, godnatt!


Ett tappert försök till att se glad, sur, förvirrad, lycklig och alla andra feelings.

Kommentarer
Postat av: viktoria

Du är så söt pinglan! <3

2011-11-22 @ 23:13:32
URL: http://avks.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0