boken som får alla hårstrån att resa sig.

INPÄRRAD är den extraordinära berättelsen om hur en ung flicka fick kämpa mot de mest avskyvärda missförhållanden i det system som var tänkt att skydda henne.

" Kendall House drevs at Church of England och anlitades flitigt av de sociala myndigheterna. Nära 2 000 unga flickor skickades dit. En plats där man kan förvänta sig omvårdnad och medlidande, men så var inte fallet. Det går inte att förstå hur mydigheterna valde att ignorera  det som pågick, och att uppmärksamma det är ett steg närmare att försäkra att det inte händer igen. Sorligt nog pågår det fortfarande och vi har ett val, att ignorera det eller att göra något åt det.
Min bok bygger på en överväldigande mängd journaler och bevis, och jag hoppas att vi alla har något att lära av dessa erfarenheter. Jag tillägnar min bok alla dem som utsatts för misshandel och sexuellt utnyttjande. "






LÄSVÄRD!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0