sms-livräddare.

Nu jobbar jag även som en sms-livräddare. Och vad menas med det? Ja. Jag har angett vart jag oftast befinner mig på dag/kvällstid och med min iPhone som ska in på lagning en snabbis bara så går det aktivera vart jag är någonstans. Om det kommer in något larm till SOS om ett hjärtstopp så kommer dom att se vart jag befinner mig. Om jag finns inom 500 m räckhåll från hjärtstopp så skickas ett sms ut till mig. Inom någon minut så kommer min telefon att ringa och då väljer jag om jag vill springa dit eller inte. Alltså som en resurs innan ambulans tillkommer.


Ja, lite kort om det. Nu sitter jag med paltkoma i soffan och tittar på nyheterna :) Väntar på Nicke som ska komma och kolla på våran tvättmaskin, haha! Ikväll blir det lugna gatan. Japp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0