allting för att du ska se att jag finns till.

Jaha, sitter hemma hos Stephanie helt nyduschad och insmörjd! Väntar på att min fina ska komma hem, luktar jordgubb för hennes skull! Ska alldeles strax börja städa undan litegrann från igår, bädda och diska litegrann. Men först ska jag skriva ett jättelångt inlägg. Samla kraft och läs! 
 
Jag åkte till mormor innan middagstid och åt där. Hon lärde mig också att göra blommor utav sedlar och att vika plastpåsas till miniminikuvertform. Awesome! Det är något jag ska lära mina barn om jag får en tjej, eller två. Jag verkligen älskar min mormor. Fick lite presenter också, ett par svarta jättefina skinnskor. En jättefin strandklänning, massa tröjor, koftor och ett par myspys strumpor. Och jag fick en otrolig känsla, faktiskt! Att sitta med mormor, snacka skit och röka under fläkten. PopMormor! 
 
Sedan gick jag hem! Eller tog en promenad innan. På mina kryckor. Jag gick alltså från Bergsgatan, till Haga och sedan till Skönsberg. Mina handleder var så gott som döda när jag kom hit. Och känslan när man varken kan röka, prata i telefon eller smsa när man gå. Full fokus på benen! Och jag tror jag tänkte på mitt knä i princip hela vägen också. Folk som säger att man blir lite smått funktionshindrad när man ex. har brytit handen/armen. Ja, på ett sätt. Men då finns det en till, och mycket annat av kroppen. Och fingrarna kan man oftast använda. Ja, vi har ju två knän/ben också. Men då kan man räkna bort ett som inte fungerar, och även två armar/händer som går åt till kryckorna. Jävla skit. Blir ju arg. Men jag klarade min promenad i vilket fall som helst. Dock så har jag sjukaste smärtan nu, men ibland måste man kriga! Så lite smärtis på det här innan jag krigar vidare med det ovanstående. Städning, bäddning och diskning! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0