inget av det dom sa var rätt.

Söndag. Tröttdag. Segaste dagen på hela veckan. En s.k vilodag (från vadå, från livet för mig) Ja, en rätt så död och tråkig dag.  Ligger i sängen och lyssnar på C's & Johannes myslista, såå härligt. Däremot har jag helt stannat upp för jag vet vad jag borde göra idag egentligen. Baka, självklart. Tvätta. Se på Sex and the city. Duscha, pyssla om mig själv. Måla naglarna. Men det finns undanflykter till allt.
 
Baka, det finns fortfarande kladdkaka kvar. Och jag vill baka Chokladfondant men just nu har vi inga folieformar hemma och jag är alldeles för lat på Söndagar för att gå på Coop. Händer inte. Alltså, ingen bakning.
 
Tvätta, det lägger jag över till brorsan. Jag vägrar låta mamma tvätta åt mig för i vanliga fall vill jag göra det själv så jag brukar ta med Niklas tvätt på samma gång. Under veckan har jag tvättat 2 gånger redan då han jobbat eller sovit. Så, idag är det hans tur! Vafan. 
 
Duscha och pyssla om mig själv, absolut! Det ska jag göra. Men orken? Jag menar, är det inte mycket skönare att ligga under täcket och kolla på Sex and the city, jo det är det! Och det är ju mer mysfaktor när man sitter på kvällarna, nyduschad. Tänder ljus, slår på någon bra serie eller lugn musik, smörjer in sig, målar naglarna, fixar ögonbrynen osv. Ingen mysfaktor alls nu faktiskt. 
 
Med andra ord, det enda som går att göra just nu är att se på Sex and the city! Så nu ska jag hämta chipspåsen, begrava mig i sängen med denna grymma serie och... invänta kvällen så jag kan fortsätta med min to-do-list
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0