en lista mitt i natten.

Hur har din dag varit?
Verkligen sämst. Nästan komiskt hur allting har gått i stöpet för mig. Det är väl lite roligt, men när man gräver ner sig är inte allting lika roligt längre. Däremot så blir ju allting bra, det är väl huvudsaken. Men, äh. 
 
Vad skulle du hetat om du inte fått det namn du har nu?
Jag vet inte, det jag vet är att min mormor, moster, mamma och släkten på den sidan ville att jag skulle heta Alexandra men min pappa totalvägrade. Det fanns inte en chans på denna jord. 
 
 
 
Vad gör du när ingen annan ser?
Biter på naglarna. Slutade däremot en månad efter nyår sen gick även det i stöpet. Sjukt äckligt är det, jag vet! Annars så ni vet, när trosorna åker in litegrann i rumpan. Då rättar jag till dom lite smidigt så det blir skönt.
 
Finns det något helt vanligt som du tycker är ovanligt roligt?
Att åka iväg långt bort, och näst intill tappa kontakten med civilisationen. Jag älskar den känslan. Det är alltid lika ovanligt roligt att göra spontana saker, även om C säger att jag saknar den förmågan. På vintern gör man inte lika spontant, sommaren är och kommer bli bättre! 
 
Om du skulle bli psykisk sjuk, vilken sorts sjukdom skulle du drabbas av?
Manodepressiv. Antar jag att jag skulle bli. Ibland känner jag mig lite så. Mitt humör kan verkligen gå från 100 till 0 på två sekunder. Skrattar av glädje ena och gråter av oro den andra. Livet är verkligen toppen eller botten ibland, nu låter det nästan som jag är Manodepressiv men inte på långa vägar, det är bara känslan när man inte fattar varför. 
 
Vad är ditt största beroende?
Mat. Eller mat och mat, onyttiga saker. Eller nä, jag behöver något att äta på nästan hela tiden. Såfort suget är där ska det lindras, med något gott. Frukt, godis, fett. Vad som. Annars är ciggaretter ett alldeles för stort behov.
 
 
Vad beställer du på krogen?
Öl. Cider. Rosa Pantern. Orgasm. "Gör någon god drink med hallonsmak" Hallon/Lakrits shot. Lite standard.
 
Vilken är din största skräck?
Spindlar och kryp i all ära. Fyfan! Och döda djur. Trånga utrymmen. Finns för mycket hemska grejer.
 
Hur gör man för att ragga på dig?
Jag har verkligen ingen aning.  Jag är för dum för att ens förstå när folk raggar på mig. Men jag antar att man gör så jag skrattar, får mig trivas, och blablabla. Borde inte säga något, för jag vet verkligen inte.
 
 
Vad har du funderat över på sistone?
Mycket. Kommer jag dö i cancer? Typ, det funderar jag på mycket. Kommer jag kunna kolla Honom i ögonen där på rättegången, kommer jag klara hela rättegången utan att bryta ihop? Visas med tiden, som tur är.
 
Vad var det konstigaste som hände i helgen?
Den här helgen har precis börjat. Så hände det något konstigt förra helgen? Men nä, det har varit alldeles för lite konstigheter på sista tiden.
 
När skäms du?
När någon säger något fint och positivt om mig, in real life. Jag har sjukt svårt att ta det. Annars när jag inte kan hålla mig för skratt i vissa situationer, när jag slänger någon opassande kommentar.
 
Berätta om en minnesvärd bakfylla du haft?
Då jag låg bakis i 5 heeeela dagar. Trodde verkligen att jag var magsjuk första dagen som bakis, men själva kräkningarna gick över efter första dagen sen mådde jag bakisilla och var så slö i kroppen som jag blir som bakis. Därmed sjukanmälde jag mig (förlåt gamla jobbet!) Måndag-Torsdag och var ledig på schemat Fredag-Söndag. Åt kladdkakssmet alla dagar. Gjorde en halvsats varje dag när mamma var på jobbet och proppade i mig. Det jag minns från kvällen var att jag hade sprit och vin, med smultronsmak. Mitt groggvirke tog slut, och vin var som saft, resonerade jag och blandade groggar på sprit och vin. Hade ätit ris till middag, spydde när jag kom hem och vin + ris = risifrutti. Dock tog jag mig aldrig till kylen, för att hämta risifrutti för att lindra suget som min egna spya gav mig. Lyckades somna på toaletten. Fy! Unga dagar. 
 
Vem är den mest kända människa du talat med?
Åh, jobbig fråga. Jag vet verkligen inte.
 
Vilket uttryck använder du lite för ofta?
"Gå hem". Haha. Mitt nya uttryck som fungerar i typ alla situationer. 
 
Har du någon gång fått en konstig komplimang som varit bra ändå?
Borde man väl fått, men ingenting jag lägger minnet och snappar upp såhär.. 
 
Vilket är ditt vanligaste vardagsproblem?
Att jag inte har orken till att göra vissa saker som bör göras, jag skjuter gärna fram det så långt det går och lite till. Kläder, är väl som vanligt ett problem. 100 olika plagg över rummet innan det är klart. 
 
Vad gör du när du är ledsen?
Går in på rummet, slår på en aningen "deppig" musik och bara släpper allt. Gråter i kudden. Tänker ännu mera. Torkar bort tårarna och gråter lite till. Lägger bort telefonen, svarar ingen. Stänger av allt och släpper mitt egna.
 
Om du bara fick ha på dig en sak resten av ditt liv, vad skulle det då vara?
Ett par snygga, tighta jeans. Ett slappt linne och en skön stickad kofta. 
 
Har du någon gång slagit någon?
Ja, tyvärr. Dumt.
 
Vad ser du fram emot just nu?
Haha! Bättre dagar. Det kan bara bli bättre just nu, lite den känslan har jag. Annars är det väl tatueringstime om cirkus en månad. Sol. Rättegången för att få skiten överstökad. Lite smått och gott, skitbra. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0